Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes magazyn

O czym pamiętać, wynajmując magazyn?

Data publikacji 1 lipca 2021

Duże koszty związane z inwestycją we własne obiekty magazynowe, a także chęć utrzymania większej elastyczności skłania wielu przedsiębiorców do podjęcia decyzji, aby zamiast budować firmowy magazyn, zwyczajnie go wynająć. Takie rozwiązanie jest tańsze, szybsze i co najważniejsze, pozwala skupić się na najważniejszych aspektach prowadzonej działalności, zamiast rozdrabniać się na kwestie poboczne, chociażby związane z procesem inwestycyjnym czy późniejszą obsługą obiektu.

Wybór odpowiedniej lokalizacji

Jedną z największych korzyści przemawiających za wynajmem magazynu jest możliwość znalezienie obiektu w dokładnie takiej lokalizacji, jaka interesuje przedsiębiorcę. Aktualnie największe parki magazynowe zlokalizowane są wokół głównych ośrodków gospodarczych naszego kraju, przede wszystkim w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych – autostrad, lotnisk i portów. Oczywiście magazyn można wynająć również w pobliżu mniejszych ośrodków miejskich – naturalnie dostępność tego typu obiektów jest mniejsza, ale zachętą mogą być w tym przypadku znacząco niższe ceny, co wydaje się atrakcyjną opcją m.in. dla firm produkcyjnych. Wynajmując obiekt magazynowy, warto sprawdzić, jaki jest do niego dojazd. To szczególnie ważny aspekt w przypadku firm transportowych, kurierskich czy handlowych.

Standard obiektu i jego wyposażenie

Na koszt wynajmu powierzchni magazynowej wpływa nie tylko atrakcyjność lokalizacji, w jakiej znajduje się magazyn, ale także standard jej wyposażenia, w co wlicza się także przynależna do obiektu infrastruktura zewnętrzna. Nowoczesne parki magazynowe mogą pochwalić się rozbudowaną siecią dróg wewnętrznych, placów manewrowych, a niekiedy również parkingów dedykowanych samochodom osobowym i ciężarowym. Takie obiekty są ogrodzone, monitorowane i chronione. Hale zwykle wyposażone są w systemy przeciwpożarowe, nowoczesną infrastrukturę elektryczną i teletechniczną. Najczęściej integralną częścią takich obiektów są także pomieszczenia biurowe. Część nowoczesnych magazynów oferuje również usługi związane z magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów, co jest ciekawą opcją dla wielu przedsiębiorstw z branży e-commerce.

Szukając powierzchni magazynowej dostosowanej do potrzeb swojej firmy (np. w https://warehousemarket.pl/) , szczególną uwagę należy zwrócić na lokalizację wybranego obiektu, czy istnieje do niego wygodny dojazd, na jego wyposażenie oraz otaczającą go infrastrukturę. Oczywiście dla wielu firm duże znaczenie będzie miała również cena wynajmu, ale tę można zawsze negocjować. Pomagają w tym wyspecjalizowane firmy doradcze pośredniczące w zakupach, sprzedaży czy wynajmie hal magazynowych.

potrzebna licencja transportowa

Redakcja tradetrans.pl

Nasi redaktorzy na naszej stronie to zespół ekspertów z różnych dziedzin, którzy pasjonują się dzieleniem się wiedzą i inspiracją na tematy związane z transportem, motoryzacją, biznesem i stylem życia. Każdy z naszych redaktorów posiada specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie, co pozwala nam dostarczać wartościowe treści dla naszych czytelników.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?