Remarketing – skuteczne narzędzie marketingowe
Data publikacji 18 stycznia 2020
Inwestowanie odpowiednich środków w działania marketingowe to jeden z najlepszych sposobów na to, aby w miarę szybko i sprawnie rozwinąć własną działalność gospodarczą. Nawet w sytuacji, gdy pomysł na biznes będzie idealnie wpasowywał się w niszę na rynku, będzie odpowiednio dofinansowany i pomysł będzie wydawał się wprost genialny, to bez odpowiedniego napływu klientów, nie utrzyma się długo, a już z pewnością nie będzie przynosił oczekiwanych przychodów.
Ile wydawać na reklamę?
Odpowiednio prowadzony marketing to najlepsza droga do tego, aby pozyskać nowych klientów, którzy dzięki odpowiedniej polityce firmy będą mogli stać się klientami długoterminowymi. Należy jednak zdać sobie sprawę z tego, że wydawanie nawet kilkudziesięciu tysięcy na reklamę w skali miesiąca może okazać się złym pomysłem, jeżeli kanały marketingowe zostaną źle dopasowane. Nie sztuką jest inwestować w reklamę, jeżeli nie przynosi ona oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Warto więc dokładnie przemyśleć to, ile się będzie wydawać na reklamę oraz to, w jakie kanały marketingowe zainwestować w pierwszej kolejności. Sposób reklamy firmy, która startuje dopiero na rynku, będzie się znacznie różnić od form marketingowych odpowiednich dla dużego przedsiębiorstwa, które już od długiego czasu jest liderem w swojej branży. Kiedy reklama będzie skuteczna?
Jak ocenić skuteczność reklamy?
Dokonanie tej oceny jest prostsze, niż może się wydawać. Wystarczy spojrzeć na zwrot z inwestycji, czyli trzeba będzie porównać to, ile kosztowały poszczególne działania marketingowe oraz to, jakie konkretnie każde z nich przyniosło zyski. Im reklama bardziej dopasowana do klienta docelowego, tym większe prawdopodobieństwo tego, że zwrot z inwestycji będzie większy. Jeżeli chodzi o skuteczne kanały reklamowe, to od kilku lat dużym zainteresowaniem cieszy się remarketing, który można wykorzystać zarówno do pozyskania nowych klientów, jak i do utrzymania obecnych.
Co to jest remarketing?
Remarketing to jeden z kanałów marketingowych. Dzięki działaniom marketingowym można w delikatny sposób zachęcać potencjalnego klienta, aby wrócił do porzuconego wcześniej koszyka zakupowego. Klienci często przeglądają ofertę różnych sklepów w poszukiwaniu korzystnej ceny wybranego produktu. Gdy opuszczą stronę internetową bez finalizacji transakcji, to remarketing sprawi, że przynajmniej przez jakiś czas będą się im wyświetlały reklamy oglądanych wcześniej produktów. Odpowiednio skonstruowana kampania remarketingowa zachęci klientów do powrotu do sklepu i dokończenia zakupów.