tradetrans.pl

tradetrans.pl – transport, motoryzacja, biznes, lifestyle

Transport

Jak otworzyć i rozwijać firmę transportową?

Własna działalność gospodarcza to zawsze ogromne wyzwanie i przede wszystkim poświęcenie czasu i uwagi do jej prowadzenia. Profil firmy powinien opierać się o zainteresowania właściciela, oraz jego fachową wiedzę, wówczas mamy większą pewność, że utrzyma się ona na rynku i będzie przynosić zyski. Jakimi praktycznymi wskazówkami warto się kierować przy działalności jaką jest prowadzenie firmy transportowej?

Licencja na wykonywanie transportu

By w pełni legalnie wykonywać pracę związaną z logistyką i transportem należy wejść w posiadanie licencji wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Kolejną kwestią jest również płynność finansowa, czyli posiadanie środków które umożliwią bezproblemowe działanie firmy. Jest to kapitał własny lub z kredytu, który pozwoli na rozpoczęcie działalności oraz utrzymanie się na rynku do momentu pojawienia się pierwszych zysków. Niezbędny jest również certyfikat kompetencji zawodowych, a także posiadanie stałej siedziby firmy. Najczęściej spotykane są firmy rejestrowane w domach właścicieli bądź bliskiej okolicy, jako że na początku firma nie przynosi zwykle wystarczających zysków do wynajęcia biura.
Co do samej działalności firmy, jako że jest ona oparta o transport lub rozładunek i przechowywanie towarów, konieczne jest zapewnienie miejsca bezpiecznego do gromadzenia tych towarów a także ich bezpiecznego załadunku i rozładunku z samochodu dostawczego bądź tira. Wyznaczyć należy również stację diagnostyczną i naprawczą która zapewni fachowe wsparcie w razie awarii czy usterek sprzętu. Samochód powinien stać w miejscu bezpiecznym oraz najlepiej krytym garażu, który zapewni mu bezpieczeństwo oraz ochroni przed niszczącymi czynnikami zewnętrznymi.

Marketing firmy

Marketing firmy transportowej jest kluczowy, by zdobywać nowe zlecenia oraz przede wszystkim zaprezentować się odpowiednio przed klientami. Profesjonalna strona internetowa jest niezbędna, również w przypadku takiego fachu. Warto również zainwestować w dobrą reklamę w Google, która sprawi, że nasza oferta dotrze do większej ilości klientów. Dobrym pomysłem na zareklamowanie się jest również uczestnictwo w najróżniejszych targach tematycznych lub konferencjach branżowych, gdzie możemy nawiązać nowe możliwości współpracy, ale również zachęcić ewentualnych kontrahentów do zapoznania się z ofertą, by później pozyskać ich jako klientów. Skupienie na marketingu i intensywnej reklamie w Internecie jest działaniem koniecznym, biorąc pod uwagę jak duża jest konkurencja na polskim rynku i jak agresywna jest polityka reklamowa największych firm.